_TW_9294 - Header.jpg

Flossum  "Temps" (EP)

La pandèmia va aturar la vida; semblava que vivint en un món de ritme frenètic de cop i volta el temps prenia un altre valor. Va ser una il·lusió? Realment hem canviat la manera de viure en relació amb el temps? Prenem consciència del moment? O potser el món s’ha tornat a accelerar i àdhuc a un ritme encara més ràpid?

 

Flossum va néixer fruit de frenar i observar la vida, un fet provocat per la pandèmia, si bé els seus integrants ja fa uns anys que col·laboren habitualment. El duet format per Maria Shu (Minsk, Bielorússia, 1995) i Arnau Gil (Terrassa, Catalunya, 1991) va consolidar-se amb la publicació de l’Ep 'Feel That Heat' (2021) en el que van revisar cançons populars dels anys 70, 80 i 90 portant-les a una sonoritat actual i personal. Un any més tard el duet torna amb el seu segon Ep anomenat 'Temps' i, en aquest cas, ens presenten quatre cançons originals que reflexionen i tenen com a fil conductor, el valor del temps.

 

'Soc com soc' és el senzill d’avançament. Aquesta cançó exposa la necessitat de reivindicar-se davant de les relacions i situacions que t’empenyen a ser una persona que no ets. Reflexiona sobre el valor temporal de les relacions i l’espai que ocupen en l'evolució vital. El videoclip compta amb la col·laboració de la companyia de dança Giant Steps Dance Group de la reconeguda ballarina ucraïnesa establerta a Barcelona Alina Sokulska.

 

El següent tema, 'Les hores', expressa aquesta necessitat de sentir el pes del temps per tal d’estar present en el moment. El món ens porta per un camí en el qual el moment deixa de tenir valor i en el que la vida s’esmuny sense ser-ne conscient. Aquesta cançó reivindica la necessitat de prendre’n consciència i sentir el pes del temps.

 

'Tiempo' relata, des d’una perspectiva més preciosista i energètica, les èpoques viscudes i les que queden per viure que, conjuntament, conformen l’experiència vital posant èmfasi en el valor dels petits moments i les relacions humanes.

 

'Keep It Real' tanca aquest Ep amb molta energia i una síntesi molt clara: si sento que no ho sento, ho he de fer real. Així doncs, la cançó reclama la necessitat, un cop més, d’estar present en el moment i no deixar-se emportar pels rius que governen la construcció del temps i de les nostres vides; d’humanitzar-nos.

 

Crèdits tècnics:

Veu, teclats i percussió: Maria Shu.

Guitarra elèctrica i baix: Arnau Gil.

Tècnics de so: Maria Shu i Arnau Gil.

Mescla i màster: Maria Shu.

 

  • YouTube - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Videoclip 'Soc com soc':

Companyía de dança Giant Steps Dance Group: Georgina York, Alina Sokulska, Eila Galán, Nela Vondraček, Myriam Benlarech, Paula López-Cordón.

Càmera, guió i edició de vídeo: Horia Mihon.

 

FLOSSUM

Flossum representa el florir de l'amistat i la fusió, tant de personalitat com d'estil, entre el duet format pels músics Maria Shu i Arnau Gil. El seu so es caracteritza per una barreja polièdrica i elegant que viatja entre el funk, el jazz, el R'n'B i el rock. La història de Flossum es va iniciar amb l'arribada a Barcelona, ​​procedent de Minsk (Bielorússia), de Maria Shu i la trobada musical amb el guitarrista català Arnau Gil. Des d'aquest moment el duet va començar a actuar en diferents locals i clubs de la ciutat comtal.

MARIA SHU (Minsk, Bielorússia, 1995) va començar la seva formació a Minsk com a saxofonista i va continuar centrant-se en l'enginyeria de so. Al mateix temps es presentava com a cantant, músic o productora en diversos projectes com La Bielo, Gatogaso, Machines On Mute i col·laborant amb artistes com Guineu, Malv, Muv, Eugene Ryshkevich, Anhai Acuña, Anton Nemahai, Arnau Gil i d’altres. Com a artista, Maria Shu sempre està en la cerca de noves formes d’expressar la seva sensibilitat i creativitat, construint noves idees i conceptes, formant i participant en diferents projectes d’expressió artística i comunicació. Actualment, està treballant molt en el seu projecte de solista, Shuami, que anhela presentar durant aquest any.

 

ARNAU GIL (Terrassa, 1991) 

Format entre el Taller de Músics i el Conservatori del Liceu de Barcelona, ​​en els últims anys ha col·laborat amb figures del jazz català com Josep M. Farràs, Philippe Colom i Josep Puigbó, entre d'altres, a través dels quals ha pogut aproximar-se al jazz més tradicional fins a arribar a col·laborar amb l'emblemàtic trompetista de New Orleans Leroy Jones. També ha produït els tres treballs discogràfics de jazz en català de la cantant Maria Betriu. Recentment ha presentat el seu primer treball, Mecànica Vital (Microscopi 2019), en què explora un llenguatge propi que li arriba d'influències com el rock psicodèlic, el hip-hop o altres com la música simfònica i el swing.